Saturday, February 5, 2011

Fw: [brader] Siapa MENTOR saya?....

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: "LAMBERTUS SIMON" <lambert7663@yahoo.com>
Sender: brader@yahoogroups.com
Date: Sat, 05 Feb 2011 04:15:36 -0000
To: <brader@yahoogroups.com>
ReplyTo: brader@yahoogroups.com
Subject: [brader] Siapa MENTOR saya?....

 

Salam hormat dan salam sejahtera brader2 semua... samada senior ataupun junior..

Sebelum saya meneruskan celoteh saya,marilah kita bertafakur sejenak bagi mengingati brader2 kita yg terdahulu pergi meninggalkan kita...semoga mereka sentiasa memperolehi doa dari brader2 yg mengasihi dan semoga roh mereka sentiasa dicucuri dan dirahmati, semoga insan2 tersayang yg ditinggalkan sentiasa dikurniakan rezeki yg melimpah ruah walaupun mereka kini terpaksa bergantung pada usaha sendiri..Amin..

bertenang,buka minda,tarik nafas panjang2 & layari impian brader2 masing2,tutup mata....

sesudah tu,buka mata,pandang sekeliling brader2 terutamanya ahli keluarga brader2 yg selama ini berkorban demi utk memcapai cita2 brader2. Apa yg terbayang dlm benak pemikiran brader2 sebentar tadi,itulah yg bakal terjadi...

Kita sama2 mempunyai peristiwa yg hampir sama..iaitu menghabiskan masa remaja kita di alam yg sama...

Cuba cari siapa MENTOR brader2 yg telah membimbing brader2 sehingga ke hari ini dan fikir sejenak dimana kedudukan brader2 sekarang...

Pernahkan brader2 berfikir..kenapa saya tidak terfikir dan mula dari dulu lagi? Kenapa sekarang baru terfikir?

Brader, sebenarnya kita tiada MENTOR, kita hanyut dlm keadaan semasa..sibuk dgn tugas dan leka sepanjang masa...itu je..

Justeru itu, kepada brader2 yg sdh bersara, bersama kita berganding bahu membantu sesama brader yang selama ini masih tercari-cari ruang sebagai bekalan di masa hadapan samada dari segi duniawi ataupun alam yang satu lagi...saya rasa brader2 faham apa yg saya maksudkan...

Kepada brader2 yg masih berkhidmat, demi utk genarasi2 akan datang dan diri sendiri. jgn leka dan alpha terhadap kemewahan yg diperolehi dalam perkhidmatan...Ingat persiapan diri dan bekalan yg perlu dibawa sebelum bersara dan sebelum meninggalkan duniawi. Justeru itu, sedarlah brader2 sebelum anda TIDAK DIPERLUKAN (bersara).

Amat sedih didapati dikalangan PERWIRA yg disanjungi dan disegani semasa dalam perkhidmatan oleh saudara mara, sahabat handai, jiran tetangga terumatanya orang2 kampong kini pandang sebelah mata pun belum tentu sebab sudah bersara, kerja pun tidak tentu, anak2 masih berada di tahap sekolah rendah belum dapat membantu....

SEDARLAH....

Saya menyeru & berharap agar semua brader2 yg telah berjaya menempatkan diri di ATAS landasan kejayaan, dapat memberi komen dan bercerita tentang detik2 brader2 menempuhi onak & duri sepanjang mengorak langkah menujuh ke arah KEJAYAAN hari...terima kasih.

Dikesempatan ini, saya memulakan salah satu persiapan utk diri saya seperti di halaman ini..
http://www.mudah.my/Home+Stay+Desa+Tasik+Sg+Besi+Kuala+Lumpur-7543914.htm

__._,_.___
Recent Activity:
.

__,_._,___

No comments: