Friday, July 4, 2008

tukang urut



Pegi mengurut ni dah menjadi salah satu aktiviti aku sejak jadik fulltime freelancer ni. Biasanya lepas habis projek yang memenatkan (stay up late, mengadap komputer 24/7) aku akan pegi servis badan ni. Tapi mencari tempat urut yg best pun agak sukar. Sebenarnya aku prefer urut melayu pasal masa kat Lorong Isnin dulu ada sorang makcik ni wat servis urut dan pakcik aku yg keje KL selalu akan pulang ke muar dan berurut dengan dia. Tapi sekarang ni makcik ni tentu dah uzur dan tak wat urut-urut lagi ni. So, terpaksa la sekarang ni aku terpaksa la pegi tempat urut yg merata-rata di KL ni. Tapi biasanya ada aja yang aku tak puas hati dengan cara urutan diorang ni. Aku pernah diskas ngan member aku yg bitau pasal urut thai, tapi dia kata banyak stretching. Bunyik cam tak best pada mulanya. Tapi aku try urut ni dalam dua bulan lepas and to my surprise, i really enjoyed it! Memang terasa hilang lenguh-lenguh. Fuhh.. yang lagi best dan eloknya, kita tak perlu pakai seluar pendek jer time urut thai. Tapi diorang bagi seluar panjang dan baju yang loose. Pasal kalo urut biasa dengan berlenggeng (meaning- tak pakai baju) dalam suhu bilik aircond, akan menyebabkan selsema that leads tak enjoy the massage.
Urut thai ni kadang-kadang rasa cam gusti. Diorang akan lipat-lipatkan tangan, kaki dan badan korang. Pastu dipusing-pusing sampai berbunyi tulang semua.
Petang semalam, masa nak ambil cik marani balik mengajar, aku rasa sangatlah letih belakang badan. Penat wat keje, stay up memalam dan jugak drive ke sana sini dalam bulan lepas bercampur semua. Tak tahan punya pasal, aku terus ajak wife aku ke Mines jap. Nak urut thai. This is my third time. Tapi kali ni punya tukang urut cam kelakar sikit. Biasanya, diorang akan tinggalkan kita sekejap dalam bilik urut tu untuk tukar baju. Oh ya! Urut thai ni, tade katil urut, tapi ada tilam atas lantai. Kali ni seluar yg diorang bagi tu cam pelik sket. Kena ikat-ikat.Time aku tengah belek-belek seluar tu, tetiba tukang urut tu masuk! Aku dengan gelabah-gelabah cepat2 nak pakai seluar tu (pasal aku tgh tak berseluar time tu!) Tapi dia kata No! No! No! Rupanya salah pakai.
Time urut tu, dengan badan aku yg dah tight sangat ni, aku rasa tukang urut tu memang cam sangat bersusah-payah. Dia tergelak-gelak sambil kata “very hard”. Biasanya dia hanya akan selak jer baju kita untuk urut belakang. Tapi pasal tension ngan tahap ketensionan otot-ototku ini, dia terus bukak baju aku..auuww..
Lepas urut tu, tukang urut tu bagi aku minum. Lepas minum, aku nak tunggu dia keluar bilik ler baru nak tukar baju. Tapi tukang urut tu melepak keletihan.haha.. aku cam rasa..bila dia nak keluar ni?? Pastu dia kata lagi,
“very hardlah”..
7 Responses to “Kasik urut skettt”
dzqwr Says: August 14th, 2007 at 5:18 pm
wahhhh mcm bestnak try gak latapi pasepa tak suh bini hang urut?wakakau
mozzorro Says:August 14th, 2007 at 6:12 pm
wife aku kan pregnant…sian la dia…
mai Says: August 17th, 2007 at 9:34 am
kelakar plak…kazen aku kat ampang pun ada mengurut tpi dia lelaki la.aku pun aritu lepas accident berurut.sbb sakit giler badan.jauh pgi sampai selayang.tpi bestt..
mozzorro Says: August 17th, 2007 at 8:44 pm
kazen ko mengurut ke diurut?
ko urut melayu ke siam?aku nak test urut melayu la plakorang kata siam/ thai main strecthing, melayu main urat2.
best mesti ko tertido dalam kete lepas urut… tak best cam aku..lepas urut gi shopping..hehe…letey balik..
nota:aku zerox dari sebuah blog.gambar sekadar hiasan sahaja. http://zahir.selampitz.com/wordpress/index.php/archive/kasik-urut-skettt/

1 comment:

Anonymous said...

apakah motif encik mengambil entri blog saya dan diletakkan di sini?