Sunday, January 30, 2011

Fw: [brader] PIBG

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: Adzmira Adz <adz.adzmira@yahoo.com>
Sender: brader@yahoogroups.com
Date: Sun, 30 Jan 2011 11:32:09 +0800 (SGT)
To: <brader@yahoogroups.com>
ReplyTo: brader@yahoogroups.com
Subject: [brader] PIBG

 

Assalamualaikum brader semua....
Baru-baru ni saya ada menghadiri mesyuarat PIBG sekolah. kehadiran sungguh menggalakan lah sebab lepas tu boleh bawa anak balik rumah cuti seminggu raya cina. Cuma apa yang saya dapati sepanjang perjalanan mesyuarat itu terdapatlah beberapa yang perlu dibincangkan bersama. Saya percaya brader semua mesti masih ada anak yang masih bersekolah.
1. Cara permilihan AJK.
     -   Sekolah ni sek Teknik cuma tahun 4 dan 5 aje. apabila nak pilih ajk msing2 tak kenal satu sama lain. so timbul lah masalah nak memilih. ada yang lantik pakai lantik aje. tak kenal latar belakang siapa yang dilantik. ada yang menolak kerana tinggal jauh dan ada komitmen yg lain di tempat kerja takut tak dapat beri perhatian pada amanah yang diberikan.
    - maka untuk sesi pemilihan ajk ini pun telah ambil masa. Walaubagaimanapun akhirnya terlantik jugalah ajk. Jadi...saya nak dapatkan pandangan brader semualah. Oleh kerana persatuan ini merupakan parsatuan Sukarela yang tidak ada kepentingan peribadi apa kata pada sesi pemilihan itu kita buat 2 sesi pemilihan:
- Pertama kita buka kepada umum yang hadir sesiapa yang                 sedia secara sukarela untuk menjadi AJK. Saya percaya dalam ramai2 yg hadir tentu terdapatnya bekas2 AJK apa2 persatuan yang berpengalaman dan mungkin ada ibubapa yang bergitu perihatin atas kemajuan anak2 dan perkembangan sekolah ingin melihat dan ingin membentuk kecermelangan anak2 dan sekolah. yg mempunyai idea dan cara bagaimana hendak memajukan pencapaian akademik dan kecermelangan sekolah itu sendiri. Saya percaya mesti ramai yang bersedia untuk menawarkan diri kerana Persatuan ini bukannya ada apa2 kepentingan diri. Kalau berlebih AJK yg menawarkan diri barulah kita undi. Tapi sekiranya tak cukup maka barulah kita buka untuk dicalonkan dari ibubapa yang hadir.

2. Tempoh setahun menjadi AJK tak mencukupi untuk merancang dan menjalanan apa yang dirancang. Betul Tak brader?......So Oleh kerana AJK telah ada yang Sukarela menawarkan diri sudah tentu mereka ini mempunyai idea dan cara untk menjalankan tugas so dengan tempuh 2 tahun saya percaya banyak aktiviti dan kemajuan akademik dan kecermelangan sekolah dapat dijalankan... Bagaimana Brader setuju tak... Tolonglah beri komen sikit atas usul yang saya bawa ni demi kepentingan umah.....Sekian terima ksih. 

__._,_.___
Recent Activity:
MARKETPLACE

Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments: