Wednesday, January 26, 2011

FW: [brader] Di suatu ketika


To: brader@yahoogroups.com; mihwama@yahoo.com; azizulh66@yahoo.com; NHamid@dps-global.com; hrunhusin@hotmail.com; hjazuha@gmail.com
From: joeraymon@gmail.com
Date: Tue, 18 Jan 2011 12:05:39 +0800
Subject: [brader] Di suatu ketika

 
"BILA SANG ISTERI MINTA CERAI"

Satu petang yang hening, aku (Selamat bin Dol) duduk 
berehat-rehat didepan rumah sambil menghisap rokok jenama 
Thailand murah sikit, huhuhu..) sementara itu anakku yg 
berusia 3 tahun sedang bermain-main di ruangan tengah. 
Aku lihat dia tersenyum sorang-sorang.. Apalah yg dia 
pikir agaknyer... Isteriku? Ade kat dapur nun, memasak.
Bahagiakan familiku ini... Isteriku memang cukup rajin 
memasak, anakku pula petah berkata-kata menghiburkan kami 
sefamili. Alahai... aku senyum sorang-sorang gak bangga 
memiliki famili ni. Tengah aku dok senyum-senyum tetibe 
anak aku datang...
"abah...mak nak cerai...!"
Aku tersentap. Mataku otomatik bepinar.. 
Rokok tetap 'maintain' kat mulut...
Tetibe je dia nak minta perpisahan?? 
Aku ni bukan insan yg lemah, cukup nafkah zahir batin 
kat bini aku tuh. Umah ni pun aku beli pakai nama dia... 
(aku beli je, dia yg bayar… hehehe). 
Lepas tu keta kat depan umah tu memang aku dah habis bayar
pun khas untuk dia (Kancil 660 tahun 1999). 
Hape lagi yg kurang. Dengan panas kepala ni aku terjah 
dia kat dapur.!!

"YAH, APE KURANG KE KASIH SAYANG ABE KT AWOK? 
APE ABG NI TAK HENSEM LAGI KE? SAMPAI AWAK NAK
MINTA TUU!! TERGAMAK AWAK WAT ABG MCM NIE.....!!!!"
"Ape nie bang... susah sgt ke nak bagi?
"YAH! AWAK JANGAN UJI SAYA!
"Iyelah... Lau berani buat lah...
"YAAHHHHH...... AWAK MELAMPAU!!!!"

Kaki aku dah mengeletar, peluh menitik-nitik, hidung 
aku kembang kempis, kat telinge aku dah terdengar-dengar 
lagu Anang.. Jari jemari dah sejuk... Sanggupkah aku 
ucapkan perkataan itu... 

"Iye... buatlah bang Oiiii!! Saya nak masak gulai ni, 
gi lah ambik serai tu cepat. Boboi tak cakap kat awak ke...?
"HAH, SERAI?????"

Betuah punyer anak... Pelat....!!!!
Ceyaii Vs Cerraii... Be carefull dengan bahasa anak anda.
Jangan biarkan hidup anda diselebungi Misteri...!!
Hihihihik hukhuk...

Regards,
__._,_.___
Recent Activity:
.

__,_._,___

No comments: